AMAÇ:
Bu politikanın amacı şirket faaliyetleri kapsamında sürekli iyileştirme ve gelişme, kaliteli hizmet, çalışan ve müşteri memnuniyetini arttırarak olumsuzlukları ortadan kaldırmaktır.
KAPSAM:
Kalite Politikası, Kalite Hedefleri ve Kalite Yönetimimiz tüm Güneş Lojistik faaliyetleri, çalışanları ve alt taşeronları kapsamaktadır
SORUMLULAR
Kalite yöneticisi,
Şirket faaliyetleri kapsamında tüm çalışanlar, alt taşeronlar ve tedarikçiler.
GENEL:
Lojistik sektöründe öncü ve lider kuruluş olan şirketimizin konumunu sürekli gelişim ve iyileştirme yaklaşımı ile korumayı,
Sürekli tercih edilen firma olmayı,
Müşterilerimizin mevcut ve gelecekteki ihtiyaç ve beklentilerini anlayarak kaliteden ödün vermeden beklentilerinin de ötesinde hizmet verme anlayışını benimsemeyi,
Müşteri odaklı çalışarak, müşterilerimizin memnuniyetini daima öncelikli hedefimiz olarak belirleyerek en üst seviyede tutmayı,
Hizmetlerimizi gerçekleştirirken tüm uygulanabilir şartlara uymayı, çevreye saygılı ve duyarlı olmayı,
Ülkemize ve toplumumuza faydalı sürekli bir güç oluşturmayı,
Çalışanlarımızın en büyük varlığımız olduğu bilinciyle planlı eğitimler ile gerekli yetkinlikleri kazanmalarını sağlayarak, tüm süreçlerimizde liderliği ve katılımı artırmayı,
Tedarikçilerimizle uzun süreli iş birliğini destekleyen satın alma politikaları izlemeyi,
Zamanında, hatasız ve uluslararası standartlarda ürettiğimiz hizmetlerimizde müşteri memnuniyeti ilkesi ile çalışmayı ve bu kaliteyi sürekli olarak daha iyiye götürme anlayışına sahip olmayı taahhüt ederiz.
-
- KALİTE HEDEFLERİ
- Her zaman zamanında teslim ve en az müşteri şikayeti
- Kaliteli, hızlı ve güvenli teslimat
- Etkin ve kaliteli hizmetin eğitimler ile daha da geliştirilmesi
- Değişen piyasa ve müşteri ihtiyaçlarına hızlı ve kaliteli çözümler üretmek
- Her zaman şeffaf ve sürdürülebilir hizmet
- ADR kurallarına tam uygunluk
1.2 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
1.2.1 KAPSAM VE UYGULAMA ALANI
Kuruluşumuz, müşteri beklentilerine uygun hizmet sunmak ve gerçekleştirilen faaliyetleri denetleyip değerlendirmek için kalite yönetim sistemi oluşturmuştur.
Kuruluşumuzun faaliyet kapsamına giren bütün alanlarda bu sistem uygulanmaktadır.
1.2.2 YÖNETİMİN TAAHÜDÜ
Üst yönetim Kalite Yönetim Sisteminin uygulanması, geliştirilmesi ve sürekli iyileştirilmesi için gerekli kaynakları sağlamayı, eğitimleri düzenlemeyi taahhüt etmektedir. Kuruluşumuzun Kalite Politikası ve Hedefleri üst yönetim tarafından belirlenmiş ve tüm çalışanlar tarafından benimsenmiştir.
1.2.3 MÜŞTERİ ODAKLILIK
Kuruluşumuz, müşteri ihtiyaçlarına ve beklentilerine uygun olarak, müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutacak şekilde yüksek kalitede ürün sunmaktadır. Üst yönetim, müşteri beklentilerine uygun faaliyet gösterilmesi, müşteri şartlarının eksiksiz yerine getirilmesi için tüm çalışanlara düzenli eğitimler verilmesini sağlamaktadır. Müşteri memnuniyetleri müşteri memnuniyet anketleri ile takip edilmektedir. Şirkete ulaşan tüm müşteri şikayetleri Kalite Yöneticisi tarafından takip edilir. Kalite Yöneticisi çözümsüz konuları rapor halinde yönetim kuruluna iletir
1.2.4 KALİTE POLİTİKASI
Kuruluşumuzda kuruluşun amacına ve Kalite Yönetim Sisteminin şartlarına uygun, Kalite Hedeflerine ulaşılabilmesi için gerekli stratejilerin belirlendiği Kalite Politikası Üst Yönetim tarafından tespit edilip onaylanarak yayınlanmıştır.
Kalite Hedeflerinin oluşturulmasında Kalite Politikasından belirtilen esaslar dikkate alınır. Kalite Politikası her yıl üst yönetim tarafından değerlendirilerek amaçlara uygun şekilde düzenlenir.
1.2.5. KAYNAKLARIN SAĞLANMASI
Kuruluşumuz, gerçekleştirdiği hizmetlerin kalitesini arttırmak ve devamlılığını sağlamak için gerekli kaynakları sağlamaktadır. Değişen şartlara, talep edilen hizmete göre ihtiyaçlar belirlenir. Çalışma ortamı iyileştirilmesi, müşteri talepleri, personel ihtiyacı vb. ihtiyaçlar bölge sorumluları tarafından belirlenir. İlgili departmana bildirilir. Kaynaklardan insan kaynakları ile ilgili uygulama esasları İnsan Kaynakları Prosedüründe, Satın alma ile ilgili uygulama esasları Satın alma Prosedüründe tanımlanmıştır.
1.2.5.1 ÇALIŞMA ORTAMI
Kuruluşumuzda faaliyetlerin özelliğine göre birimler bazında uygun çalışma ortamı sağlanmıştır. Çalışanların işlerini rahat ve sağlıklı ortamda sürdürebilmeleri için aydınlatma sistemi ve ısıtma sistemi sağlanmıştır. Gerekli elektrik alt yapısı uygun hale getirilmiş ve sürekli kontrol edilerek gözden geçirilmiştir. Kontroller şube müdürleri ve veya görevlendirdiği personel tarafından yapılır.
1.2.5.2 İNSAN KAYNAKLARI
Kuruluşumuzda, hizmetlerin kalitesini etkileyen işleri yapmak için eğitimli, beceri ve deneyim yönünden yeterli personel görevlendirilmektedir. Bu faaliyetler insan kaynakları departmanı tarafından yönetilmektedir.
Hizmetlerin kalitesini etkileyen işleri gerçekleştirecek personelde bulunması gereken asgari nitelikler belirlenmiştir. Yeni personel alımında ve personel istihdamında bu nitelikler göz önünde bulundurulmaktadır. Ayrıca işe yeni başlayan tüm personel oryantasyon eğitime tabi tutulur. Her personelin yaptığı işle ilgili yeterliliklere sahip olması için gerçekleştirilen eğitimler sonrasında başarılı olması hedeflenir. Başarılı olamayan personel kendi yeterliliklerine uygun başka bir görevde değerlendirilir.
1.2.5.3 SATIN ALMA
Kuruluşumuz kalitenin satın almadan başladığını kabul ederek hizmeti en uygun araç gereç ve malzemelerle gerçekleştirmeyi hedefler. İhtiyaç duyulan tedarik unsurlarının tedarik edilmesine Satın alma Prosedüründe tanımlanan esaslara uygun hareket edilir. Tedarikçiler şirketimizde kalite yönetim sistemine göre belirlenen şartları sağlayıp sağlamadığı konusunda kalite, fiyat ve termin yönlerinden değerlendirmeye tabi tutulur. Bu süreç satın alma departmanı tarafından yönetilir.
1.2.6 HİZMET GERÇEKLEŞTİRME
Kuruluşumuz müşteri isteklerinde belirtilen şartları karşılayacak şekilde hizmet gerçekleştirmeyi kendisine hedef seçmiştir. Bu hedefi gerçekleştirmek için Operasyon Sürecini tanımlamıştır. Hizmet gerçekleştirmesi sırasında kontrol faaliyetlerini uygulamanın mevcut Kalite Yönetim Sisteminin en önemli basamaklarından biri olduğunu benimsemektedir. Sevkiyat sorumluları Operasyon sürecinde hizmet gerçekleştirmeden sorumludur.
1.2.7 UYGUNSUZLUKLARIN KONTROLÜ PROSEDÜRÜ
Bu prosedürün amacı kuruluşumuzda tespit edilen uygunsuzlukların tanımlanması ve tekrarının önlenmesi için gerçekleştirilecek faaliyetleri ve uygulama esaslarını belirlemektir.
Tespit edilen tüm uygun olmayan hizmetler bu prosedür kapsamındadır.
Kuruluşumuz taşımacılık ve nakliye hizmetleri gerçekleştirirken aşağıdaki belirtilen uygunsuzluklarla karşılaşabilir;
- Personelden kaynaklanan uygunsuzluklar,
- Araç-gereçten kaynaklanan uygunsuzluklar,
- Malzemeden kaynaklanan uygunsuzluklar,
- Çalışma ortamından (zemin, altyapı vb.) kaynaklanan uygunsuzluklar,
- Müşteri kontrolü sırasında tespit edilen uygunsuzluklar-müşteri şikayetleri,
- Sipariş takip sürecinde tespit edilen uygunsuzluklar,
- Çevreden kaynaklanan uygunsuzluklar,
- İç denetim ve Dış denetimler sonucu tespit edilecek uygunsuzluklar,
Yukarıda belirtilen etkenlerden oluşabilecek uygunsuzluklar tespit edildiğinde veya potansiyel uygunsuzluk tespit edildiğinde Departman Sorumlusu tarafından Kalite yöneticisine bildirilir. (mail veya uygunsuzluk formu)
Kalite yöneticisi uygunsuzluğu değerlendirir, çözümler, üst yönetime ve müşteriye yazılı olarak (Uygunsuzluk Formu ve DÖF formu) raporlar.
Bu uygunsuzluğun tekrar oluşmasını önlemek amacıyla gerekli tedbirler alınır ve düzeltici faaliyet başlatır. (Düzeltici ve Önleyici Faaliyet Formu)
Uygunsuzluğun tekrar oluşup oluşmadığı sürekli izlenir. (Düzeltici ve Önleyici Takip Listesi)
1.2.8. ÖLÇÜM CİHAZLARIN KONTROLÜ
Kuruluşumuzda hizmetlerin gerçekleştirilmesinde kullanılan cihazların, araç gereçlerin kontrolü ve periyodik bakımları, ortam ölçümleri düzenli olarak yapılmaktadır.